Instytut-mz.pl

FAQ
Najczęściej zadawane pytania

FAQ – najczęściej zadawane pytania. Znajdziesz tu odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące produktów i usług oferowanych przez Instytut Medycyny Zapobiegawczej. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie szkoleń i konferencji (on-line oraz stacjonarnych) oraz usług specjalistów IMZ – dietetyków klinicznych. Jeżeli po zapoznaniu się z tą stroną, dalej nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, zachęcamy Cię do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Nasze adres e-mail oraz nr telefonu znajdziesz w zakładce kontakt.

Szkolenia i webinary online

Znajdź interesujące Cię szkolenie na stronie www.instytut-mz.pl/wydarzenia/.

 

Następnie dodaj szkolenie do koszyka/zamów i przejdź do kasy. Podaj swoje dane oraz wybierz sposób płatności.

 

Po wypełnieniu formularza oraz akceptacji regulaminu zostaniesz przeniesiony na stronę płatności Przelewy24 lub pojawią się szczegóły zamówienia wraz ze wszystkimi danymi potrzebnymi do zrobienia przelewu.


Na koniec, po zaksięgowaniu Twojej płatności, otrzymasz e-maila z potwierdzeniem zamówienia. Na kilka dni przed wydarzeniem live otrzymasz link do transmisji. Nagrania i materiały będę dostępne na Twoim koncie na stronie https://instytut-mz.pl.

Tak. Dokonując zamówienia zaznacz pole “Chcę otrzymać fakturę” i podaj niezbędne dane. Wystawimy dokument i prześlemy go na Twój adres email.

Tak, wybierając nasze szkolenia otrzymasz imienny certyfikat potwierdzający udział w wykładzie. Zostanie on przesłany na wskazany adres e-mail. Zazwyczaj dokument zostaje wysłany w ciągu 30 dni od daty wydarzenia.

Dostęp do video oraz materiałów z naszych szkoleń przyznawany jest na okres 60 dni. 

 

Materiały znajdziesz na swoim koncie, w zakładce “Moje szkolenia” lub “Pliki do pobrania”. Jeżeli Twój dostęp wygasł, a Ty chciałbyś go przedłużyć, napisz do nas wiadomość e-mail. W przypadku wybranych szkoleń istnieje możliwość przedłużenia dostępu.

Tak, możesz odtwarzać video wykładu dowolną ilość razy w czasie dostępu. W każdej chwili możesz przerwać oglądanie i zacząć w dowolnym innym momencie. Materiały znajdziesz na swoim koncie, w zakładce “Moje szkolenia” lub “Pliki do pobrania”. Jeżeli Twój dostęp wygasł, a Ty chciałbyś go przedłużyć, napisz do nas wiadomość e-mail. W przypadku wybranych szkoleń istnieje możliwość przedłużenia dostępu.

Po zaksięgowaniu wpłaty automatycznie wysyłane jest potwierdzenie realizacji.

 

W przypadku szybkich płatności on-line zwykle wysyłka potwierdzenia odbywa się w ciągu 24h.

 

W przypadku tradycyjnych przelewów bankowych może to trwać nawet kilka dni.


Po tym czasie, gdy nie otrzymasz od nas potwierdzenia, napisz do nas na adres sekretariat@instytut-mz.pl , a my rozwiążemy ten problem. Zazwyczaj jest to zwykła literówka.

Link do transmisji otrzymasz mailem na kilka dni przed terminem wydarzenia. W przypadku braku wiadomości, sprawdź foldery “Oferty” oraz “Spam” w swojej skrzynce mailowej.

Nagranie z webinaru znajdziesz w zakładce “Moje szkolenia” na swoim koncie w naszej witrynie instytut-mz.pl.

Szkolenia i konferencje stacjonarne

Znajdź interesujące Cię szkolenie i termin na stronie: https://instytut-mz.pl/kategoria-produktu/wydarzenia/

 

Następnie dodaj szkolenie do koszyka i przejdź do kasy. Podaj swoje dane oraz wybierz sposób płatności.

 

Po wypełnieniu formularza oraz akceptacji regulaminu zostaniesz przeniesiony na stronę płatności Przelewy24 lub pojawią się szczegóły zamówienia wraz ze wszystkimi danymi potrzebnymi do zrobienia przelewu.

 

Na koniec, po zaksięgowaniu Twojej płatności, otrzymasz e-maila z potwierdzeniem zamówienia, a Twoje miejsce zostanie zarezerwowane.

Tak. Dopisz do zamówienia pozostałych uczestników (imię i nazwisko). Możesz to zrobić w okienku “Uwagi do zamówienia”. Wtedy będziemy mogli dopisać dodatkowe osoby do listy uczestników.

Również możesz zgłosić pozostałych uczestników mailem na adres sekretariat@instytut-mz.pl podając przy tym numer zamówienia.

Nie. Wejście odbywa się według listy uczestników, za okazaniem dokumentu tożsamości.

Brak przedpłaty wiąże się z brakiem rezerwacji miejsca. Przyjście na wykład bez dokonania wcześniejszej rezerwacji może wiązać się z brakiem możliwości uczestnictwa w wydarzeniu, ponieważ liczba miejsc na szkoleniach jest ograniczona. Zachęcamy do złożenia zamówienia i dokonania opłaty poprzez szybkie płatności on-line Przelewy24 lub tradycyjny przelew bankowy.

Tak. Dokonując zamówienia zaznacz pole “Chcę otrzymać fakturę” i podaj niezbędne dane. Wystawimy dokument i prześlemy go na Twój adres email.

Dla wszystkich uczestników naszych szkoleń i konferencji przewidzieliśmy imienny certyfikat (z wyjątkiem wybranych wykładów i warsztatów). Informacja o certyfikacie jest zawarta w opisie wydarzenia.

 

Dokonując przedpłaty, będziesz mógł go odebrać od razu po szkoleniu lub konferencji.

Tak. Jeżeli chcesz zarezerwować miejsca na wydarzeniu dla grupy powyżej 4 osób, możesz zgłosić się do nas po KOD RABATOWY.


W tym celu napisz do nas maila na adres sekretariat@instytut-mz.pl podając przy tym datę szkolenia i ilość uczestników.

Materiały szkoleniowe są udostępniane uczestnikom na całodniowych szkoleniach i konferencjach (z wyjątkiem wybranych wydarzeń). Prezentacje wyświetlane podczas konferencji są własnością prelegentów i będą udostępniane wyłącznie za ich zgodą .

 

Informacja o materiałach  jest zawarta w opisie wydarzenia.

Lunch i przerwy kawowe są przewidziane na całodniowych szkoleniach i konferencjach (powyżej 6 h).  Informacja o wyżywieniu jest zawarta w opisie wydarzenia.

 

W innych przypadkach cena wydarzenia nie obejmuje posiłków oraz napojów.

Tak. Masz na to 14 dni od terminu złożenia zamówienia. Ze względów organizacyjnych, decyzję o rezygnacji prosimy składać maksymalnie 10 dni przed realizacją szkolenia.


W celu dokonania zwrotu prosimy o wypełnienie oświadczenia, którego wzór jest zamieszczony na stronie LINK i przesłanie jego skanu mailem na adres sekretariat@instytut-mz.pl.

Fizjoterapia

W zależności od etapu współpracy i stopnia skomplikowania Twojego przypadku każda wizyta przebiega inaczej. Na początku przeprowadzany jest dogłębny wywiad dotyczący Twoich dolegliwości. W kolejnych etapach, jeszcze na pierwszej wizycie, podejmowane są działania terapeutyczne mające na celu zwiększenie komfortu Twojego życia. Podczas wizyt odbywają się także rozmowy edukacyjne, prezentacje ćwiczeń oraz technik automasażu brzucha.

Fizjoterapeuta Mateusz Baleja przyjmuje w środy w godz. 8:00-12:00 oraz w piątki w godz. 16:00-20:00. Wizyty odbywają się w Instytucie Medycyny Zapobiegawczej, na ul. Więckowskiego 13 (2. piętro) w Łodzi.

Informacje odnośnie przygotowania do pierwszej wizyty u fizjoterapeuty w IMZ zawsze otrzymasz od nas drogą mailową. 

Na pierwszą wizytę możesz przynieść:

  • wszystkie badania obrazowe, które posiadasz, w szczególności jeśli w przeszłości przechodziłeś/aś zabieg operacyjny albo doznałeś/aś jakiegokolwiek urazu wpływającego na układ mięśniowo-szkieletowy 
  • badania laboratoryjne mogące sugerować nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu pokarmowego,
  • luźny strój do przebrania.

Wizyta u fizjoterapeuty w Instytucie Medycyny Zapobiegawczej trwa do 60 minut.

Pierwsza wizyta u fizjoterapeuty IMZ obejmuje wywiad, terapię oraz zalecenia dla pacjenta. Kolejne wizyty będą zawierać, oprócz terapii, rekomendowane działania terapeutyczne oraz aktualizację zaleceń.

Płatności możesz dokonać przed lub po zakończeniu wizyty płacąc kartą lub gotówką w kasie recepcji IMZ.

Dietetyka kliniczna

Po dokonaniu zakupu usługi, w ciągu kilku dni roboczych zadzwonimy do Ciebie, aby dowiedzieć się więcej na temat Twojego przypadku i dobrać odpowiedniego specjalistę do współpracy z Tobą. Następnie, w miesiącu poprzedzającym rozpoczęcie współpracy, przydzielony do Ciebie dietetyk kliniczny skontaktuje się z Tobą w celu umówienia konkretnego terminu pierwszej konsultacji oraz jej formy (stacjonarnie lub online, w zależności od Twoich preferencji). Po wyznaczeniu terminu otrzymasz wiadomość e-mail z wszystkimi niezbędnymi do wypełnienia formularzami oraz dzienniczkiem żywieniowym. Pamiętaj aby wszystkie te “formalności” wypełnić i dostarczyć nam najpóźniej na 2 dni przed wizytą. Tutaj możesz sprawdzić, jak przygotować się do wizyty.

Nie. W trakcie pierwszej wizyty nasz specjalista podpowie Ci jakie badania warto wykonać. Mimo wszystko, jeśli chcesz wykonać diagnostykę wcześniej to u naszych pacjentów najczęściej zalecamy:

  • morfologię krwi z rozmazem ręcznym,
  • stężenie glukozy oraz insuliny na czczo,
  • próby wątrobowe zawierające: AST, ALT, ALP, GGTP oraz bilirubinę,
  • poziom przeciwciał IgE całkowitych,
  • panel tarczycowy zawierający: TSH, fT3, fT4, aTPO, aTG,
  • wskaźniki świadczące o potencjalnych niedoborach: ferrytyna, poziom witaminy D3 - 25 (OH)D3 oraz witaminy B12,
  • badania kału: ogólne badanie kału, krew utajoną oraz kalprotektynę (jeśli zmagasz się z problemami jelitowymi).


Jeśli posiadasz powyższe badania diagnostyczne, nie starsze niż 3 miesiące nie ma potrzeby ich ponawiać.
Jeśli dysponujesz wynikiem badania endoskopowego (np. gastroskopia, kolonoskopia), także możesz je przesłać.

To zależy od problemu z jakim się zmagasz. Czasem aby zauważyć pozytywne efekty wystarczy tylko miesiąc współpracy, jednak z reguły współpraca z naszymi specjalistami trwa nie krócej niż 3 do 6 miesięcy. W bardzo ciężkich przypadkach, z wieloma chorobami towarzyszącymi, proces terapeutyczny może trwać nawet kilkanaście miesięcy.

Tak, chociaż sporo zależy od tempa osiąganych postępów. W przypadku dolegliwości wynikających z zaburzeń mikrobiomu i funkcji jelit, niektóre protokoły wymagają okresu przygotowawczego przed wdrożeniem właściwego leczenia. Wszystkiego dowiesz się w trakcie pierwszej konsultacji.

Sporo zależy od rodzaju wybranej współpracy, w przypadku pacjentów z zaburzeniami jelitowymi w początkowych etapach współpracy warto spotykać się raz na tydzień lub dwa. Z czasem, w momencie pojawiania się pierwszych efektów które uda się utrzymać, częstotliwość spotkań może maleć.

Poprawę samopoczucia i komfortu życia. Prawdopodobnie zauważysz również różnice w wyglądzie skóry oraz funkcjonowaniu jelit. Skala zmian i ich dobroczynnych efektów w większości zależeć będzie od twojego zaangażowania. Kilka miesięcy rzetelnej współpracy może wywrzeć pozytywny wpływ na stan Twojego zdrowia na długie lata.

Konsultacje i Pakiety w IMZ nie obejmują ścisłych jadłospisów. Pacjenci otrzymują od dietetyków indywidualnie dopasowane zalecenia żywieniowe. W przypadku “Pakietu premium dla jelit” mają też możliwość stałego prowadzenia dzienniczka żywieniowego, który będzie raz w tygodniu dokładnie analizowany przez specjalistę. Dla osób współpracujących z dietetykiem IMZ, szczególnie zainteresowanych ścisłym jadłospisem, istnieje możliwość dokupienia tej usługi. Koszt 7-dniowego jadłospisu to 200-300 zł w zależności od przypadku. Koszt wyznacza specjalista.

Nasz Instytut oferuje pacjentom możliwość konsultacji stacjonarnych, które odbywają się w naszej placówce (Łódź, ul. Więckowskiego 13), konsultacje on-line przez Skype lub konsultacje telefoniczne. W przypadku pacjentów przebywających za granicą, istnieje również możliwość połączenia przez WhatsApp, zamiast standardowej rozmowy telefonicznej. (pobierz instrukcję WhatsApp)

Po wykupieniu usługi otrzymujesz indywidualny link do swojego dzienniczka żywieniowego. Po upływie pierwszego tygodnia i uzupełnieniu przez Ciebie niezbędnych danych nasz dietetyk podejmuje się analizy Twojego żywienia, zostawiając stosowne notki z uwagami dotyczącymi Twoich dolegliwości. Podczas analizy zostawiamy również pomysły na rozwiązania wyzwań przed którymi stajesz podczas przygotowywania czy spożywania posiłków.
Usługa analizy dzienniczka żywieniowego jest usługą czasową i przewiduje analizę 4 tygodni Twojego “jadłospisu”.

Stały kontakt mailowy oznacza, że masz możliwość współpracy ze specjalistą w ramach wymiany wiadomości e-mail. Usługa ta ma następującą specyfikę:

  • masz możliwość zadania nawet do 5 pytań w pojedynczym mailu,
  • nasz specjalista odpowie na Twoje pytania w ciągu 48 godzin roboczych od poniedziałku do piątku,
  • kontakt mailowy ma limit czasowy 30 dni, początek usługi liczymy od dnia przekazania zaleceń po odbyciu pierwszej wizyty.

Konto i płatności

Konto zostaje utworzone automatycznie podczas składania pierwszego zamówienia na naszej stronie Instytut-mz.pl. Zostaniesz poproszony o podanie danych niezbędnych do założenia konta.

Jeżeli nie pamiętasz hasła do swojego konta, wybierz opcję "Nie pamiętasz hasła?" dostępną pod panelem logowania, a następnie podaj adres e-mail powiązany z kontem. Link pozwalający utworzyć nowe hasło otrzymasz drogą mailową. Jeżeli nie widzisz maila z odnośnikiem, sprawdź foldery "Spam" oraz "Oferty". Jeżeli dalej nie możesz nadać nowego hasła, skontaktuj się z nami, pisząc na e-mail: sekretariat@instytut-mz.pl

Zmienić hasło do swojego konta możesz wchodząc w zakładkę "Moje konto">"Szczegóły konta" i wypełniając pola "Aktualne hasło", "Nowe hasło" oraz "Potwierdź nowe hasło", a następnie klikając przycisk "Zapisz zmiany".

Tak, płatność kartą jest możliwa za pośrednictwem metody płatności Przelewy24, dostępnej na naszej stronie.

Dane do przelewu znajdziesz w zakładce: https://instytut-mz.pl/kontakt/
Dokonując płatności przelewem tradycyjnym, koniecznie podaj nr zamówienia w tytule przelewu!

Jeżeli dokonujesz płatności za pośrednictwem przelewu tradycyjnego, zostanie ona zrealizowana po zaksięgowaniu jej na naszym koncie bankowym. Kiedy to się stanie, zostaniesz o tym poinformowany mailowo. Możesz przesłać nam potwierdzenie przelewu, aby ułatwić ten proces.
 
 
 
Shopping Cart

Wielka wyprzedaż!

Zdobądź nasze szkolenia w najniższej możliwej cenie. Skorzystaj z rabatu:

-60% na wszystkie szkolenia

Kod rabatowy:

2024

Uwaga! Ograniczona liczba kodów

* Kod rabatowy ważny do 20.01.2024 lub do wyczerpania. Minimalna wartość zamówienia 250 zł

Zapisz się na newsletter!

Najnowsze odkrycia w dziedzinie mikrobioty i zdrowego stylu życia

Promocje i oferty dostępne tylko dla naszych subskrybentów

Wiedza od ekspertów, która pomoże Ci zadbać o zdrowie